RAZBIJANJE MITA: Svi su mislili da tjestenina deblja, a onda su stigli šokantni rezultati istraživanja!

Shutterstock

U zadnje su vrijeme jako popularne dijete s niskom razinom ugljikohidrata, poput dijeta Whole30 i Keto, a mnogi pretpostavljaju da, ako žele smršavjeti, treba da izbjegavaju tjestenine i druge rafinirane ugljikohidrate.

No, prema novom kanadskom istraživanju ta je pretpostavka neutemeljena.

Istraživanje su proveli kanadski liječnici iz bolnice St. Michael, a objavljeno je u BMJ Openu. U istraživanju su ispitani zaključci iz 30 različitih nasumično odabranih ispitivanja u kojima je ukupno 2488 sudionika oko tri puta tjedno jelo tjesteninu umjesto drugih ugljikohidrata, dok su istodobno držali neku od dijeta s niskim glikemijskim indeksom.

Inače, dijete s niskim glikemijskim indeksom temelje se na tome da se namirnice rangiraju prema brzini kojom ih tijelo razgrađuje da bi stvorilo glukozu. U takve se namirnice ubraja i tjestenina, što znači da manje povećava razinu šećera u krvi nego većina ostalih rafiniranih ugljikohidrata, poput npr. bijele riže i bijeloga kruha.

Ljudi koji su sudjelovali u studiji jeli su prosječno 3,3 porcije tjestenine tjedno umjesto drugih ugljikohidrata, a sve su porcije bile otprilike jednake, oko pola šalice kuhane tjestenine. Liječnici su otkrili da su sudionici u 12 tjedana izgubili oko pola kilograma.

“Studija je utvrdila da tjestenina nije pridonijela povećanju tjelesne mase ni povećanju postotka masnoće”, rekao je njen glavni autor, klinički znanstvenik iz Centra za kliničku ishranu i modifikaciju rizika, dr. John Sievenpiper.

“Zapravo se čak pokazao i mali gubitak kilograma. Čini se dakle da tjestenina, suprotno općem mišljenju, može biti dio zdrave prehrane, poput dijeta s niskim glikemijskim indeksom. U kontekstu prehrane s niskim glikemijskim indeksom, tjestenina ne utječe negativno na apsorpciju te čak smanjuje tjelesnu masu i tjelesni indeks mase”, stoji u zaključku studije, a znanstvenici dodaju da je potrebno više istraživanja kako bi se utvrdilo hoće li se tjestenina uvrstiti u prehranu zdravih dijeta, prenosi Insider.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI