VI STE OD ONIH KOJI VOLE KRUH I NE ŽELITE GA PRESTATI JESTI? Ovih 6 zdravih vrsta kruha možete jesti bez imalo grižnje savjesti!

Foto: Pixabay

Ugljikohidrati su visoko na popisu namirnica koje ljudi često vole isključiti iz prehrane, a kruh bi mogao biti na vrhu popisa usmjerenog protiv ugljikohidrata. Da, kruh sadrži ugljikohidrate, ali kao i svi ugljikohidrati, i njega možete nastaviti jesti kao dio zdrave prehrane (osim ako nemate stvarnu alergiju na pšenicu ili gluten, u tom slučaju za sebe potražite sigurne mogućnosti).

Postoje ljudi koji jednostavno obožavaju jesti kruh za doručak, kao sendviče, kao prilog uz večeru, kao podlogu za maslac od avokada ili orašastih plodova. Postoje razne vrste kruha no najbolje vam je izabrati onu varijantu od cjelovitih žitarica.

Dijetalne smjernice preporučuju da 45-65% dnevnih kalorija potječe od ugljikohidrata i da pola žitarica napravite od cjelovitih žitarica. Cjelovite žitarice dostavljaju vašem organizmu vlakna te korisne vitamine i minerale. Osim toga, manja je vjerojatnost da cjelovite žitarice uzrokuju skokove šećera u krvi (zahvaljujući vlaknima), a osjećat ćete se i sitijima (vlaknima treba više vremena da se probave). Da kruh može biti zdrava namirnica provjerite u nastavku teksta gdje vam predstavljamo neke od njih.


1. Kruh s proklijalim zrnom

Napravljen je od cjelovitih žitarica, tako da postoje vlakna i proteini koji će vam pomoći da budete siti. Obično ima manje natrija i obično nema dodani šećer. Pomalo je gust i žilaviji – dobar je za pripremu tosta, ali nije baš savršena varijanta za sendviče. U trgovinama ga možete pronaći na odjelu za zamrzavanje ili u prolazu za kruh, ovisno o tome gdje kupujete.



2. Kruh od cjelovitog pšeničnog zrna

Radi se o zdravom klasiku kad je kruh u pitanju. Mnogi su odrasli na sendvičima od maslaca s kikirikijem ili s mliječnim namazom na kruhu od cjelovitog zrna. Ova vrsta kruga odlična je i za sendviče, kao i za ostale načine konzumiranja. Možete ga i sami ispeći u svom domu ako imate volje i vremena. Trud će se svakako isplatiti.

3. Kiseli kruh

 

Ako još niste prihvatili trend pečenja kruha od kiselog tijesta, trebali biste barem probati pojesti malo te namirnice. Kiselo tijesto dobiva se fermentacijom brašna i vode, a ne korištenjem kvasca. Obično se ne dodaje ni šećer.

4. Kruh od sjemenki

Sjemenke su neke od najhranjivijih namirnica koje možete jesti. U malom kruščiću nalazi se puno hranjivih sastojaka, uključujući vlakna, proteine, zdrave masti, vitamine i minerale. Ako kupujete kruh od sjemenki, provjerite je li izrađen od cjelovitih žitarica. Ovaj cjeloviti žitni kruh mnogima je omiljena varijanta. Možete napraviti i brzi kruh s niskim udjelom ugljikohidrata koji se radi od bademovog i kokosovog brašna (i puno sjemenki, naravno!)

5. Engleski muffini

 

Oni tehnički nisu kruh, ali naći ćete ih u prolazu za kruh. Obično su malo manji od kruha (savršeno ako niste toliko gladni ili ne pazite na unos ugljikohidrata), ali svejedno ih možete koristiti za tost ili sendvič. Kao i kod kruha, potražite engleski muffin od cjelovitih žitarica i provjerite ima li natrija i dodanih šećera.

6. Kruh od banane

Brzi kruh od banane obično ispadne izvrsno s nekim cjelovitim žitaricama, zdravim mastima i nešto manje šećera. Vjerojatno nećete koristiti kruh od banane za izradu sendviča, ali ako tražite nešto zdravo i krušno, a što se jednostavno radi i ukusno je, probajte kruh od banana. Poslastice poput kruha od banana apsolutno se mogu uključiti u zdravu prehranu.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI