ZAŠTO VAS BOLI VRAT, KAKO TO LIJEČITI, A KAKO SPRIJEČITI? Donosimo nekoliko jednostavnih savjeta

Bolovi i ukočenost su pojave koje se mogu javiti u svakoj životnoj dobi.

Mogu biti posljedica kontrakcije mišića, otežavaju kretanje i stvaraju osjećaj neugode i ukočenosti.

No,  zašto nastaju?

Kada ne koristimo vrat i gornje mišiće leđa na način na koji je to priroda namijenila, naši mišići slabe i skraćuju se, dok drugi postaju napeti. Nakon nekog vremena, ova napetost može se pretvoriti u bol i nelagodu u području vrata i gornjeg dijela leđa.

Ukočenost vrata



Riječ je o kontrakciji mišića izazvanoj naglim pokretom, najčešće pogrešnim položajem prilikom spavanja ili zbog direktne izloženosti puhanju klime. Javlja se snažna bol kao i otežano micanje vrata, što utječe i na kretanje. Bol nastaje iznenada, ali brzo i nestaje.

Liječi se lijekovima protiv bolova i protiv grčenja, a obično je dovoljno nekoliko dana do potpunog oporavka. Može pomoći i masaža. Ako bolovi ne prođu za tjedan dana, najbolje je javiti se liječniku. Također, bolove u vratnom dijelu može izazvati i nepravilno držanje tijela, kroničan umor, prekomjerno sjedenje na poslu i za računalom, nedovoljna fizička aktivnost, ali i ozbiljnija patološka stanja, kao što su hernija diska i artroze. Najvažnije je da se na vrijeme otkrije problem i započne tretman.

Bol i ukočenost vrata možete spriječiti

Istegnuti mišići kralješnice mogu se i sami izliječiti, a najbolji lijek je svakako prevencija. Najefikasniji način da se spriječi bol u vratu i ramenima jesu vježbe za jačanje mišića. Također, sjedenje u uredu čitav dan zahtijeva promjenu navika i više kretanja. Na taj način moguće je izbjeći bolove.

Vježbajte kako biste napravili protutežu monotonom korištenju mišića vrata, odnosno njihovom nekorištenju. Pazite se i izbjegavajte psihički stres, posebno pritisak na poslu jer ti faktori znatno doprinose osjećaju napetosti. Ako radite u uredu za računarom, iskoristite svaku priliku za kretanje i vježbanje.

Na posao idite biciklom ili pješice, a stepenice koristite kad god vam se pruži prilika. U prevenciji bolova u vratu pomažu meditacija, joga i vježbe disanja. Najbolje vježbe za vrat i vratnu kralješnicu su one koje spadaju u korektivnu gimnastiku, dakle radite vježbe za istezanje vrata i jačanje mišića ramena i grudi. Fizičke aktivnosti poput plivanja i brzog hodanja se svakako preporučuju. Također je važno da ne zaboravite na uspravno držanje prilikom hodanja i sjedenja.

Facebook Comments

loading...
Loading...
DIJELI