Organizatori se su napokon odlučili ispričati zbog scene koja je uvrijedila mnoge kršćane

Guliver Image/AP Photo/Tsvangirayi Mukwazhi

Organizatori Olimpijskih igara u Parizu u nedjelju su se ispričali katolicima i ostalim kršćanima koje je naljutilo kičasti prizor na svečanosti otvaranja, parodija “Posljednje večere”, slike slavnog renesansnog umjetnika Leonarda Da Vincija.

Nije bila namjera iskazati nepoštovanje prema vjernicima, tvrde organizatori. Performans uprizorenja Da Vincijeve slike u kojem su sudjelovale članice skupine “Drag Race France”, transrodni model i goli pjevač u ulozi starogrčkog boga vina Dioniza izazvalo je zgražanje katolika i ostalih kršćana, posebno u SAD-u, jer je sličio na biblijsku scenu Isusa Krista i njegovih apostola koji dijele posljednju večeru prije raspeća.

“Jasno je da nije bilo nikakve namjere pokazati nepoštovanje prema bilo kojoj vjerskoj skupini. Svečanost otvorenja je bila zamišljenja kao slavlje tolerancije u zajednici. Vjerujemo da smo tu ambiciju ostvarili. Ako su se neki ljudi uvrijedili, jako nam je žao”, rekla je Anne Descamps, glasnogovonica Olimpijskih igara.

Francuska, iako ponosma na svoje kulturno naslijeđe, također ima dugu tradiciju sekularizma i antiklerikalizma, a blasfemija ne samo da je legalna već se smatra i jednim od ključnih stupova slobode govora, pa su mnogi dali potporu toj točki na svečanosti otvaranja OI-a jer u njoj vide poruku inkluzivnosti i snošljivosti.

Bivša voditeljica oplela po Tragu u beskraju: ‘Pijani turisti, bakljade, barikade, interesi’

Ta kontroverza još jedan primjer kulturnih ratova u 21. stoljeću koje potpiruju društvene mreže i neprekidno bombardiranje vijestima, ocijenili su neki komentatori.

Francuska Katolička crkva je izrazila duboko žaljenje zbog scena koje su “uključivale ismijavanje i sprdnju na račun kršćanstva”. “Vjerska subverzija nikada nije bila moja namjera nego smo htjeli govoriti o različitosti jer to znači biti zajedno. Jednostavno rečeno, htjeli smo uključiti sve”, rekao je umjetnički direktor i mozak raskošne svečanosti otvaranja Thomas Jolly novinarima.

Ovaj performans je putem platforme Facebook komentirala, među ostalima, i Marijana Petir.

“Olimpijske igre u Parizu počele su kontroverznim nastupom, koji su neki protumačili kao rekonstrukciju Posljednje večere i ismijavanje kršćanstva”, napisala je saborska zastupnica u objavi, te potom dodala: “Kršćanstvo je imalo snažan utjecaj na stvaranje europskog identiteta te ima ključnu ulogu u europskom načinu života.”

“Ne možemo ostvariti multikulturalno društvo ako većinska domaća kultura nije samosvjesna i odriče se vlastitog identiteta”, zaključila je saborska zastupnica Marijana Petir.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI