Doista smo se tu svega nagledali, sjećate li se ovih slogana? Stranke su znale biti jako originalne

Foto: Marko Todorov / CROPIX

Slogan je po definiciji krilatica, fraza, moto ili kratki skup riječi koje se rabe u političke svrhe ili za oglašavanje. Cilj joj je da čestim ponavljanjem bude zapamćena ili dio prepoznatljive ideje ili proizvoda. Političke stranke primjerice tijekom izbornih kampanja biraju slogan.

Iako se možemo nasloniti i na rečenicu velikog francuskog književnika Voltairea: “Vještina da se laže u pravi čas – da je upravo to politika”, kazao je on.

SDP objavio skandalozan plakat

A upravo je jedan takav kojeg je nedavno izbacio SDP izazvao sveopće zgražanje javnosti.  SDP je naime krenuo u predizbornu kampanju uoči superizborne godine fokusirajući se na mirovinsku reformu te obećaju da će, ako dođu na vlast, do 2027. povećati mirovine na 750 eura. Uz stock fotografiju žene stoji opis teške situacije u kojoj se nalaze umirovljenici i sljedeća rečenica: ‘Bolje štrik oko vrata nego se mučiti.‘



Radi se o krajnje nespretnoj izjavi koja, u najmanju ruku, banalizira suicid. No sama stranka u svemu tome nije vidjela baš ništa sporno niti su razumjeli u čemu je zapravo problem.

‘U sklopu naše predizborne kampanje obilazimo gradove Hrvatske i razgovaramo s našim građanima. Dosljedno prenosimo njihove riječi u formi citata. Ovo je, na žalost, točan citat jedne umirovljenice iz Slavonije. Iako je izjava teška za pročitati, ona predstavlja hrvatsku stvarnost – dio naših građana živi na rubu siromaštva, s mirovinama od 200 do 300 eura nisu u stanju priuštiti si dostojanstven život. SDP to želi promijeniti i zato se i pitamo: Je li ona (ili bilo koji drugi umirovljenik) to zaslužila? Mi mislimo da nije!‘ objasnili su u priopćenju iz stranke cijeli slučaj.

Sramotna reklama SDP-a: Na društvenim umirovljenicima sugeriraju samoubojstvo, kasnije sve objasnili

A sve ovo nas je malo i ponukalo da se prisjetimo što su to sve plakatima i sloganima poručivali biračima uoči samih izbora i izbornih procesa koji nas očekuju iduće godine s naglaskom na one parlamentarne. Iako hrvatska ima relativnu kratku tradiciju demokracije očito je kako političke stranke mijenjaju slogane sa svakim izborima, bilo da je riječ o lokalnim ili parlamentarnim koji nas očekuju iduće godine.

Ako krenemo prema posljednjim parlamentarnim izborima održanima u ljeto 2020.godine pronaći ćemo vrlo zanimljive slogane i poruke biračima da upravo toj političkoj opciji daju svoj glas. Hdz je primjerice na te za njih pobjedničke izbore izašao sa sloganom  ‘Sigurna Hrvatska’.

Foto: Facebook

Najefektniji HDZ-ov slogan, ujedno i najpoznatiji bio je ”Zna se, HDZ” Od poznatijih slogana valja zabilježiti još onaj ”Čuvajmo Hrvatsku” i “Pokrenimo Hrvatsku” pa još kasniji ”HDZ zna”.

Sdp također originalan

Što se pak tiče najveće oporbene stranke SDP-a, na Iblerovom trgu odlučili su se svojedobno za poruke ”Zajedno gradimo bolju Hrvatsku”, ”Hrvatska za sve”, ”Biraj bolje”, ”Svijetla budućnost”. SDP imao je ”sreće” u izboru poruka kojima je pridobio glasače za ”Kukuriku koaliciju” (SDP, HND, IDS, HSU) uoči izbora 2011. godine. Tada je koalicija lijevih stranaka glasačima u svom velikom programu nazvanom Plan 21 između ostalog poručila ”Dug život, a ne život na dug”.

Foto:Screenshot

Međutim, samo četiri godine kasnije glasači nisu izabrali ”Siguran smjer” koji je predlagao SDP u Narodnoj koaliciji te su ponovno završili u oporbi i na vlast se vratio Hdz. Kod birača na odjek nije naišao izborni slogan “Naprijed a ne nazad” te je sadašnji predsjednik Republike Milanović odstupio s premijerske dužnosti.

Foto: Drago Sopta / CROPIX

Zanimljiv je i odabir imao i bivši gradonačelnik Zagreba, Milan Bandić koji je na izborima 2016. jednostavno poručio da je on ”za premijera”. Međutim, njegov najzapamćeniji slogan zasigurno je bio ”365 delamo!” i Obnavljamo, radimo i živimo za Zagreb”.

Foto: Ronald Gorsic / CROPIX

Živi zid, Franak i Promijenimo Hrvatsku biračima su te 2016. godine sloganom  tvrdili da su samo oni ‘jedina opcija’.

Domovinski pokret je na parlamentarne izbore u srpnju 2020. išao pod sloganom ”Zato što svoje volim”, poznatim stihom iz pjesme svog tadašnjeg predsjednika Miroslava Škore ”Sude mi”, dok se Most pak predstavio sa sloganom ”Hrvatska se budi”.

Tomislav Tomašević i platforma Možemo je pak Zagreb osvojila sa sloganom ”Promijenimo Zagreb da bismo mijenjali Hrvatsku”.

Foto: Goran Mehkek / CROPIX

S obzirom da je je kampanja u punom jeku, a s početkom jeseni će se još i zahuktati očekuju se novi slogani i obećanja prema građanima i biračima svih političkih opcija koji će sve nas doslovno opsjedati u javnom prostoru, pa se istima radujemo da procijenimo koliko su naše političke stranke po tom pitanju još napredovale. No o svemu će ipak zadnju riječ kao i uvijek imati sami birači na sam dan izbora a s obzirom kako je izlaznost na izbore u Hrvatskoj u postotcima blago rečeno ne baš dobra političke stranke će se morati jako potruditi da to promjeni. Slogani i plakati možda su i prvi korak za to.

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments

Loading...
DIJELI