Europska komisija upravo gurnula Uniju na rub trgovinskog rata s Kinom: Slijedi nam pakao

Guliver Image / Nicolas Landemard / Le Pictorium

Europska komisija donijela je odluku koja bi mogla dovesti do trgovinskog rata s Kinom, jer od 5. srpnja uvodi visoke carine na baterijska električna vozila (BEV) proizvedena u toj zemlji.

Nakon ovog poteza možemo očekivati da će Kina uzvratiti razmjernim protumjerama protiv europskih proizvođača, piše Euronews. Odluka koja je najavljena početkom lipnja je rezultat devetomjesečne istrage koja je otkrila da se subvencije “pumpaju” kroz cijeli opskrbni lanac BEV-ova proizvedenih u Kini, kako od domaćih tako i od stranih tvrtki.

Javni novac otkriven je posvuda, od iskopavanja sirovina potrebnih za proizvodnju baterija do brodskih službi angažiranih da donesu gotove proizvode do europskih obala, izvijestili su dužnosnici.

Treći svjetski rat mogao bi započeti zbog automobila: Započela je neslućena dominacija



Val jeftinog uvoza

Sam opseg subvencija omogućuje kineskim proizvođačima da ponude svoje BEV-ove po osjetno nižim cijenama od onih koji se sklapaju u Uniji, gdje su troškovi energije i rada puno veći. Razlika u cijenama izazvala je brz porast uvoza BEV-ova proizvedenih u Kini: s 3,9 % tržišnog udjela u 2020. na 25 % na kraju 2023., objavila je Europska komisija.

Foto: Guliver Image

Tako val jeftinog uvoza predstavlja “prijetnju od ekonomske štete” industriji EU-a te bi mogao dovesti do razornih gubitaka, kao i uzdrmati sigurnost 12 milijuna izravnih i neizravnih radnih mjesta.

Iako će uvođenje mjera za sada biti privremeno, carinske vlasti će od kineskih izvoznika tražiti bankovna jamstva, a ne gotovinu, tako da krajnji kupci možda neće odmah primijetiti promjenu u svom džepu, izvijestila je Europska komisija.

Kina zabrinuta američkim monopolom u upravljanju umjetnom inteligencijom: ‘Protivimo se krađi’

Konačna odluka bit će donesena u studenom, a među onima koji će se vjerojatno usprotiviti ovoj odluci su Njemačka i Mađarska. U međuvremenu, Bruxelles i Peking će razgovarati o mogućim rješenjima koja bi mogla spriječiti trajno uvođenje carina.

Foto: Pixabay

Nade za napredak su ipak male, jer je Peking osporio istragu u formi i suštini, nazivajući je “golim protekcionističkim činom” koji je “umjetno konstruirao i preuveličavao takozvane subvencije” i obećao da će “poduzeti sve neophodne mjere da čvrsto brani legitimna prava i interese kineskih tvrtki”.

Prošlog mjeseca, Ministarstvo trgovine NR Kine pokrenulo je antidampinšku istragu o uvozu svinjskog mesa iz EU, što se smatra uvodom u odmazdu, a poljoprivreda i zrakoplovstvo se smatraju sektorima koji su najranjiviji na gnjev Pekinga.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI