PREDSJEDNICA KoHOM-a O STANJU U ZDRAVSTVU: ‘Institucije, nažalost, nemaju razumijevanja za liječnike obiteljske medicine’

Screenshot/N1

Predsjednica Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) Nataša Ban Toskić za N1 je govorila o situaciji u obiteljskoj medicini koja se, prije svega, odnosi na probleme obiteljskih liječnika u vrijeme pandemije koronavirusa.

Istaknula je kako institucije, nažalost, nemaju razumijevanja za liječnike obiteljske medicine.

“Svi naši apeli nisu ništa postigli, išli smo iz lošeg u gore.  Na početku prvog lockdowna sve su zdravstvene službe bile organizirane da rade u grupama. U obiteljskoj medicini to nije bio slučaj, mi smo radili kontinuirano”, rekla je Ban Toskić.

Dodala je kako su obiteljski liječnici bili ti koji su izradili prve liste cijepljenja i morali izabrati prioritetne skupine, nakon toga su bili oni koji su indicirali testiranje i naručivali pacijete, uzimali briseve, naručivali cjepiva i pratili “nova i komplicirana pravila HZJZ-a o praćenju kontakata”.

“Uz sve to, morali su pratiti i prijaviti sve vozače i vlasnike oružja kojima se promijenilo zdravstveno stanje. U svemu tome smo kontrolirani od strane HZJZ-a kao nikad dotad i kritizirani od strane ministra kao nikad dotad”, istaknula je predsjednica KoHOM-a.



Rekla je kako je to “golema količina stresa s kojom su se morali nositi”. Dodala je kako su institucije stalno rušile povjerenje između liječnika obiteljske medicine i pacijenata te pozivali pacijente da tuže liječnike Ministarstvu zdravstva.

Ban Toskić podsjetila je i da liječnici obiteljske medicine cijepe u ordinacijama, u staračkim domovima i na cijepnim punktovima.

“Za to nismo dobili nikakav dodatak, obiteljski liječnici su dobili nula kuna kao valorizaciju za svoj trud”, rekla je.

Izrazila je nadu da će Ministarstvo, Vlada i Sabor prepoznati u kakvu je krizu upala obiteljska medicina i sad je na njima da se ona održi.

Na pitanje o virtualnim konzultacijama s pacijentima, odgovorila je kako je “alternativna komunikacija nešto s čim se otprije nisu susretali i morali su se brzo prilagoditi”.

“Kad se nešto tako lagano i ležerno usvoji, teško je od toga odustati. Pacijenti nam telefonom, mailom, nabrajaju brojne tegobe. Ali bez izravnog kontakta i pregleda nema dijagnoze. Zato svi moraju doći na pregled. Mi se moramo vratiti u svoj normalni, klasični način rada. Izvanredne okolnosti su nestale i vratimo se odnosu licem u lice”, zaključila je Nataša Ban Toskić.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI